Spouštíte e-shop? Těchto 5 věcí si pohlídejte ještě před spuštěním

Vyvarujte se chybám, které vás mohou stát peníze v tom lepším případě, reputaci v tom horším. Nebyli byste první ani poslední. Raději věnujte před spuštěním e-shopu pár dní testování a kontrolování navíc, než mít potom oči pro pláč – anebo hůř, lámat si hlavu, proč vše nešlape podle očekávání.

1. SSL certifikáty

Pokud se v IT světě příliš nevyznáte, je pro vás pravděpodobně tato třípísmenná zkratka španělskou vesnicí. Nicméně, ve zkratce jde o to, že chcete mít v prohlížeči napsáno “HTTPS” a mít ve stavovém řádku ikonku zámečku. 

Tady tyto dvě atributy stačí běžnému uživateli internetu k tomu, aby měl pocit, že se nachází na bezpečném serveru. Tedy, nejen aby měl ten pocit, ale opravdu se na zabezpečeném serveru nacházel. Samozřejmě to má i několik dalších výhod, jako například možnost zavést platby kartou či lepší pozici ve vyhledávačích Google a Seznam. 

Nevíte, jak SSL certifikát získat? Cestička k němu vede poměrně spletitá a jeho implementace vyžaduje alespoň nějakou technickou zdatnost. Pro pomoc nás neváhejte kontaktovat, ušetříte si tak moře času a peripetií.

2. Platební brány

Dobírkám už odzvonilo, pokud nemáte vedle této možnosti platby (a případně převodu na účet) také platbu kartou, lidská lenost a šetřivost zákazníka donutí přejít na e-shop, kde za zboží zaplatí bezproblémově kartou ihned. A ušetří poplatek navíc za dobírku. 

Jakou platební bránu vybrat? Mezi nejznámější, nejbezpečnější a nejmodernější u nás patří 

  • GoPay (více než 55 platebních metod, 9 měn, 12 jazyků)
  • ComGate (platba v 6 měnách, platební tlačítka bank ve 3 zemích)
  • GP webpay (platby tuzemskými i zahraničními kartami asociací MasterCard, VISA, Diners Club a American Express, podporuje také platby digitální peněženkou MasterPass a MasterCard Mobile)

Každá z brán má své výhody i nevýhody, proto při jejím výběru nezapomeňte číst podmínky i ceník.

3. Testování

S předešlým bodem se pojí hned tento – testujte. Platební bránu, objednávkový proces, registraci uživatelského účtu, funkčnost čehokoliv, co vás napadne. Není vůbec výjimkou, že si majitel e-shopu nezkusil projít svůj vlastní nákupní košík a pak až od zákazníků zjistí, že něco nefunguje – nebo vůbec. Přichází tak o nejen o objednávky, ale hlavně o návštěvníky, kteří by mohli být vracejícími se zákazníky.

4. Projděte si produkty 

Zkontrolujte si produkty. Nezavádíte v popisku? Máte v nich klíčová slova pro SEO? Jsou uvedeny správné parametry? A ceny? Nezapomeňte se zaměřit i na maličkosti – překlepy, nefungující odkazy, špatný překlad, nepřeložené části textu a další. 

5. Různá napojení

Zkontrolujte správné napojení všech systémů – sklad, účetnictví, CRM nebo komplexní ERP. Přeci nechcete, aby si někdo objednal vyprodaný produkt nebo více kusů, než je skladem. Také mrkněte na propojení s veškerými systémy třetích stran, které využíváte – např. nástroje Google (Google Analytics a Google Search Console), měření konverzí s PPC systémy (Google Ads, Sklik, Facebook a zbožové srovnávače).

Víme, víme, zní to jako hromada práce. Zvládnete to, jedno za druhým! Pokud vás děsí, že na tohle nemáte čas, znalosti, nebo obojí, nezoufejte a obraťte se na nás.

Chtěli byste vědět více?

Rádi poznáme vás a váš nápad, který chcete realizovat. Kontaktujte nás a domluvíme se na úvodní konzultaci.
Kontaktovat